Köp- och leveransvillkor
Genom att bekräfta köpet i internetbutiken godkänner du våra köpvillkor.
Priser i butiken
Varje vara anges med pris inklusive moms.
Leveransvillkor
Finns varan i lager skickar vi beställningen inom 1 - 3 vardagar. Om produkten är slutsåld eller vid stora beställningsvolymer kan leveranstiden ta några dagar extra. Vi skickar normalt beställningar med DHL till ett utlämningsställe, små paket skickas som brev via Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktföretaget. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 69 kr. För beställningar över 999 kr har du fri frakt.
Reklamation
När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, det vill säga att det har funnits i produkten från början. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se
OBS angående elinstallationer
De flesta av våra produkter för fast installation kräver installation av behörig fackman/elektriker. Information om vilka elinstallationer man får göra själv finns på elsäkerhetsverket.se
Skador eller fel som uppstått som enligt tillverkaren avgjort som handhavandefel, fel som uppstått efter inkoppling, som inte genom kontroll kan bevisas vara fel på produkt, kan vi inte godkänna. Det är den behöriga elektrikerns ansvar att kontrollera att arbetet är korrekt utfört, att kontrollera att rätt produkter är installerade på rätt sätt. Detta gäller oavsett omständigheter.
Vi kontaktar dig per e-post angående din reklamation för att få de uppgifter vi behöver för att behandla reklamationen.
Vi ersätter inga kostnader för arbete som krävs för att byta ut den felaktiga/defekta produkten.
Garanti
Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
Ångerrätt och retur av varor
Företag som beställer lyder under köplagen och har ingen ångerrätt.
För privatpersoner följer vi lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har man rätt att returnera beställda felfria varor inom 14 dagar utan att ange någon anledning. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Varan ska returneras i originalskick i originalförpackning, helt i nyskick samt förpackas med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Den får inte ha varit inkopplad, installerad eller på annat sätt använd.
Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Återbetalning sker när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Om returnerad vara inte är i nyskick, har varit installerad eller ser använd ut eller om orginalförpackningen är bruten kan vi inte sälja produkten och vi förbehåller oss då rätten att inte återbetala någonting för produkten.
Har ni betalt ordern via Klarna sker återbetalning från dem, vid Swishbetalning sätts pengarna tillbaka till kontot ni använde vid betalningen. Vid retur krediteras/återbetalas för de produkter som kommer i retur. Fraktkostnader krediteras ej.
Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl till inf[email protected] inom 14 dagar från mottagandet av varan.
Meddelandet i mejlet skall innehålla följande information:
1) Ordernummer
2) Fakturanummer
3) Ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress
Skriv gärna varför du blev missnöjd och ett förslag på förbättring.
OBS! Bifoga följesedeln i paketet med de varor du returnerar.
Returer skickas till:
elgrossisten.se
c/o Vestel AB
Färjevägen 18
472 31 SVANESUND
Outlösta Paket/Försändelser
För paket som inte löses ut inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift avseende returfrakt till Elgrossisten samt administrationsavgift. (Minsta debitering 300 kr). Detta gäller även om Elgrossisten har skickat produkten till kunden fraktfritt.
Betalningsalternativ
Du betalar via Klarna Check-Out eller via Swish
- Klarna Checkout
https://www.klarna.com/se/smoooth/
- Swish
För att betala med Swish behöver du ha Swish-appen installerad på din smartphone.
https://www.swish.nu/privat
Tvist
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Bedrägeri
Vid misstanke om bedrägeri så ber vi dig ta kontakt med [email protected]. All form av bedrägeri polisanmäls.
Vi reserverar oss för fel i text, bilder, antal i lager och priser.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Elgrossisten.se:s (Vestel AB) sida, som gör att Elgrossisten.se (Vestel AB) ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Elgrossisten.se (Vestel AB) befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.