Cart00 kr
  •   Hög kvalitet till låga priser
  •   Moms ingår i alla priser
  •   Fri frakt över 999 kr 
  •   Kända varumärken
  •   30 dagars ångerrätt 

Köp- och leveransvillkor

Genom att bekräfta köpet i internetbutiken godkänner du våra köpvillkor.

Priser i butiken

Varje vara anges med pris inklusive moms.

 

Leveransvillkor 

Vi skickar inom 1 - 3 dagar. Om produkten är slutsåld eller vid stora beställningsvolymer kan leveranstiden ta några dagar extra. Vi skickar normalt beställningar med DHL till ett utlämningsställe, små paket skickas som brev via Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktföretaget. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 69 kr. För beställningar över 999 kr har du fri frakt.

 

Reklamation

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen, som ger dig 3 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, det vill säga att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som konsument som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. Om det mot förmodan uppstår ett fel i din produkt hjälper vi dig att få detta åtgärdat. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se.

 

Ångerrätt och retur av varor

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har man rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. (Gäller ej vid specialbeställda varor).

Som privatkund hos elgrossisten.se har du Nöjd Kund-garanti - 30 dagar

 

Nöjd kund-garanti

Förutom ångerrätt enligt ovan har du som kund en nöjd kund-garanti i 30 dagar. Som kund får du får känna på produkten med 30 dagars full returrätt. Om du som kund ångrar köpet eller anser att varan inte motsvarar dina förväntningar har du full rätt att återlämna varan för full kreditering av produkten.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick.

Varan ska returneras i originalskick i originalförpackning, helt i nyskick samt förpackas med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Om varans emballage är trasigt eller borta anses produkten vara begagnad och du som kund debiteras 50 % av varans värde. OBS: Vid plomberade varor så som golvvärmepaket e t c godkänns inte ångerrätt om plombering är bruten.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Återbetalning sker snarast när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Har ni betalt ordern via Klarna sker återbetalning från dem, vid Swishbetalning sätts pengarna tillbaka till kontot ni använde vid betalningen.
Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl till [email protected] inom 30 dagar från mottagandet av varan.

Meddelandet i mejlet skall innehålla följande information:

1) Ordernummer

2) Fakturanummer

3) Ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress

Skriv gärna varför du blev missnöjd och ett förslag på förbättring.

 

OBS! Bifoga följesedeln i paketet med de varor du returnerar.

Returer skickas till:

Vestel AB
elgrossisten.se
Färjevägen 18
472 32 SVANESUND

 

Outlösta Paket/Försändelser

För paket som inte löses ut inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift avseende returfrakt till Elgrossisten samt administrationsavgift. (Minsta debitering 300 kr). Detta gäller även om Elgrossisten har skickat produkten till kunden fraktfritt. 

 

Betalningsalternativ

Du betalar via Klarna Check-Out eller via Swish

- Klarna Checkout
https://www.klarna.com/se/smoooth/

- Swish

För att betala med Swish behöver du ha Swish-appen installerad på din smartphone. 
https://www.swish.nu/privat

Tvist

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.

 

Bedrägeri

Vid misstanke om bedrägeri så ber vi dig ta kontakt med [email protected]. All form av bedrägeri polisanmäls.

 

Vi reserverar oss för fel i text, bilder, antal i lager och priser.

 

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Elgrossisten.se:s (Vestel AB) sida, som gör att Elgrossisten.se (Vestel AB) ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Elgrossisten.se (Vestel AB) befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Kundtjänst

Handla

Information