home Menu close
menu MENU

DHL ServicePoint  59 kr

Dina varor skickas med DHL och lämnas ut på ett av 1300 st Service Point ställen runt om i Sverige,  det innebär att du får hämta dina varor på deras närmaste utlämningsställe. Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen får du ett SMS som talar om när och var du kan hämta ditt paket. I SMS:et får du ochså ett sändningsnummer som du uppger på utlämningsstället, glöm inte att ta med legitimation. Fraktkostnad till Service Point utlämningsställe är endast 59 kr inkl moms. DHL Servicepoint utlämmningställen finns ofta inom gångavstånd från ditt hem eller i anslutning till din affär el liknande.

Du hittar närmaste DHL ServicePoint ställe här

DHL Paket privatperson med telefon avisering  110 kr

Om du vill ha din leverans direkt hem skall du välja DHL Paket med hem leverans i kassan.DHL tar då kontakt med er och ni kommer överens om en tid för leverans av varorna, här är det viktigt att du uppger ett telefonnummer där man når er på dagtid. Hemleverans gäller vardagar  07,00 - 17,00 .Hemleveranser går till din dörr om du bor i villa och till din port om du bor i lägenhet. Fraktkostnad för DHL Paket hemleverans är 110:- inkl moms.

DHL Paket företag  99 kr

Leverans sker till företag mella 07,00 och 16,00, det förutsätt att någon finns på plats för att ta emot varorna. Kostnaden för DHL Paket företag är 99:- inkl moms.

Outlösta paket  395 kr

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress och telefonnummer. Om elgossisten.se av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 395 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Skador på gods

Meddela alltid skador på gods direkt till oss, är skadan synlig direkt vid avlämningen/ uthämtningen försök att se till att skadan noteras av chaffören .Vid reklamation av godsskada gäller att:  Synliga skador skall vara noterade på frakthandlingen / handskannern i samband med mottagandet av godset. Behåll alltid skadat gods och emballage för eventuell besiktning. En stor hjälp vid skadat gods är om ni kan fotografera skadan och skicka oss bilderna per e-post.

Vi ersättter er för returfrakten alternativt skickar en retursedel till er och ser till att pengarna för varorna betalas tillbaka så snart vi fått den skadade varan.

Anmälan görs till
Internet = www.dhl.com           Telefon = 0771-345 345            E-post  = claimsse@dhl.com